Agent ubezpieczeniowy zdalny nie tylko w czasie epidemii
Potrzeba ubezpieczenia nie znika w żadnych okolicznościach, a tym bardziej w czasach zagrożenia epidemicznego. Obecnie można nawet odnotować wzrost zainteresowania w niektórych obszarach ubezpieczeniowych jak np. ubezpieczenia na życie i zdrowie. Posiadanie szerokiego wachlarza narzędzi umożliwiających pracę zdalną, kontakt z klientami oraz zawieranie umów na odległość są dziś koniecznością dla każdej firmy ubezpieczeniowej.
Rozwiązywanie problemów ubezpieczeniowych podczas pandemii
W okresie kryzysu wywołanego SARS-CoV-2 na wszystkich liniach gospodarki ubezpieczyciele nie załamali rąk, ale pracują na najwyższych obrotach. Obsługują klientów nieprzerwanie, nie omijając przy tym zasad bezpieczeństwa zarówno odnośnie do klientów, jak i do pracowników. Dzięki wprowadzonym w towarzystwach nowym technologiom są dość dobrze przygotowani na różnego rodzaju zagrożenia, w tym również na zagrożenia epidemiologiczne.
Czytaj: Co to jest karta kredytowa? Funkcje, korzyści i cele
Wszystko możesz załatwić zdalnie

Nawet jeżeli istnieje konieczność spotkania z agentem ubezpieczeniowym albo klient nie chce załatwiać spraw ubezpieczeniowych bez rozmowy z takim agentem, nie musi się z nim kontaktować twarzą w twarz. Ze względu na zaistniałą sytuację, towarzystwa ubezpieczeniowe uruchomiły możliwość zdalnej sprzedaży wszystkich rodzajów ubezpieczeń poprzez swoje kanały agencyjne, a także postarały się o zapewnienie dodatkowego wsparcia dla agentów.
Dzięki temu agenci ubezpieczeniowi mogą obsługiwać klientów całkowicie zdalnie i jest to korzystne dla wielu klientów, a szczególnie starszych. Wszyscy, którzy mają problem z wypełnieniem formularzy na stronach internetowych ubezpieczycieli, mogą skontaktować się z agentem telefonicznie. Co ważne, zdalnie można również zgłosić szkodę.
Czytaj: Ubezpieczenie samochodu – o czym należy pamiętać?
Ocena szkód
Przy uszkodzeniach niewielkich wystarczy podczas zgłoszenia sprawy za pośrednictwem strony internetowej przedstawić zdjęcia zaistniałych szkód, a niektórzy ubezpieczyciele wypłacają odszkodowania już na podstawie oświadczenia.
Przy zgłoszeniach dotyczących choroby albo wypadku i odniesionych obrażeń, również spotykane jest wydawanie decyzji na podstawie dokumentacji medycznej choroby, bez osobistego badania lekarskiego. Wówczas takie dokumenty można przesłać jako zdjęcia zrobione aparatem w telefonie komórkowym.